دیوار پوش حمام | راهنمای جامع خرید دیوار پوش

زمان مورد نیاز برای مطالعه تقریبی: 9 دقیقه
دیوار پوش حمام

دیوار پوش حمام

دیوار پوش حمام یکی از انواع دیوارپوش می باشد که در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی شود و برای مکان های مرطوب مناسب است.

وقتی حرف از دیوار پوش حمام می‌شود، سریع موارد مهمی از جمله ضد آب بودن و مقاومت در برابر رطوبت به ذهنمان می‌آید که مانع نفوذ آب و آسیب به لایه‌های زیرین بشود. در اینجا ما به صورت کامل به شما دیوار پوش حمام را معرفی کرده، ویژگی‌هایی که باید داشته باشد و انواع دیوار پوش حمام را خدمت شما توضیح خواهیم داد. برای دریافت مشاوره و خرید دیوار پوش حمام می‌توانید با ما در تماس باشید.

دیوار پوش حمام چیست؟

دیوار پوش حمام یکی از پوشش‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی است که برای پوشاندن دیوارهای حمام استفاده می‌شود. از این دیوار پوش حمام به منظور افزایش زیبایی و بهبود ظاهر در حمام استفاده شده و همچنین برای محافظت از دیوارها در برابر رطوبت و آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. حمام از محل‌هایی در ساختمان است که ارتباط مستقیم با رطوبت و آب دارد. اگر نسبت به این مورد بی توجه کنید ممکن است ساختمان شما دچار مشکل شده و حتی خسارات جبران ناپذیری بزند.
علاوه بر محافظت از دیوارها، دیوار پوش حمام به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز عمل می‌کنند. طرح‌ها و الگوهای متنوعی در دیوار پوش حمام ها وجود دارد که به تناسب سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی موردنظر می‌توانید انتخاب کنید. این طرح‌ها می‌توانند شامل رنگ‌های مختلف، طرح‌های هندسی، موزائیک‌های آرتیستیک و غیره باشند.

 

دیوار پوش حمام

این دیوارپوش ها مناسب حمام می باشند. حمام و سرویس بهداشتی از جمله قسمت هایی از ساختمان محسوب می شوند که با عنصر آب ارتباط مستقیمی دارند.

انتخاب دیوارپوش ضدآب مناسب برای این بخش از خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها و اثرات ناشی از نم و رطوبت، دیوارپوش را باید به گونه ای انتخاب نمود که مانع از نفوذ آب به لایه زیرین شود.

 

یکی از موارد که در سرویس های بهداشتی باید استفاده شود، ضد آب بودن آن بسیار مهم است، مهمترین بخش این متریال را میتوانیم خارج از ضد ضربه بودن به متریال زیبا و داشتن نمونه های متنوع نیز نام برد. سرویس های بهداشتی هم دارای دیوار است و هم سقف، بنابراین هر کدام از این بخش ها را میتوانید نوعی از متریال های خاص خودش را نصب کنید. مثلا متریال برای دیوارپوش را همچون دیوارپوش سنگی یا تاپشیت و همچنین pvc را برای سرویس های بهداشتی پیشنهاد میدهیم که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما برای سقف نیز آسمان مجازی و یا تایل های 60*60 را پیشنهاد میکنیم که همه معرف یک محصول درجه یک خواهد بود.

ویژگی هایی که باید یک دیوار پوش حمام داشته باشد چیست؟

باید در خرید دیوار پوش حمام توجه و دقت کاملی داشته باشید تا یکسری ویژگی‌هایی که بسیار ضروری هستند را داشته باشد. همچنین برای دریافت مشاوره خرید در رابطه با دیوار پوش حمام می‌توانید با ما در ارتباط باشید. علاوه بر طاهر زیبا و مناسبی که باید یک دیوار پوش داشته باشد باید ویژگی‌های زیر را نیز در نظر بگیرید؛
در زمان نصب دیوار پوش حمام باید توجه داشته باشید که به خوبی آب بندی شده باشد.
دیوار پوش حمام باید در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد. (ضد آب)
در برابر ترک خوردگی مقاوم باشد.
دیوار پوش حمام شما باید که قابلیت شست شو را داشته باشد و به راحتی تمیز شود.

معرفی انواع دیوار پوش حمام

برای انتخاب دیوار پوش برای حمام خود، انتخاب‌های بسیار متنوعی خواهید داشت. در این زمینه انواع مختلفی از دیوار پوش حمام وجود دارد که در جنس ساخت، کیفیت ساخت، رنگ بندی و قیمت بسیار متفاوت هستند. برای دریافت مشاوره در زمینه خرید دیوار پوش حمام می‌توانید با ما در تماس باشید. انواع دیوار پوش حمام عبارت‌اند از؛
دیوار پوش حمام از جنس ورق پلاستیکی
دیوار پوش حمام که از جنس ورق پلاستیکی ساخته شده است در تنوع رنگ بالایی موجود بوده و اجرا و نصب آن بسیار آسان و سریع است. این ورق پلاستیکی از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.
دیوار پوش کاشی و سرامیکی
از قدیمی‌ترین و شناخته شده ترین دیوار پوش ها برای ساختمان ها کاشی و سرامیک می‌باشد که طرفداران زیادی داشته و همچنین تنوع بالایی از نظر رنگ بندی و طرح های هندسی دارد.
دیوار پوش اکریلیک
دیوار پوش اکریلیک رایج‌ترین متریال ضد آب برای دیوار حمام است که از آن حتی برای وان حمام نیز استفاده می‌شود. از ویژگی‌هایی که این دیوار پوش حمام اکریلیک دارد می‌توان به نصب سریع و آسان آن اشاره کرد.
دیوارپوش فلزی براق
دیوار پوش فلزی نیز از انواع دیگر دیوار پوش ها می‌باشد که ظاهری به روز و لوکس به سرویس بهداشتی و حمام شما می‌بخشد. از معایبی که این نوع دیوارپوش دارد می‌توان به امکان زنگ زدن آن‌ها در اثر رطوبت اشاره کرد. همچنین نصب این نوع دیوار پوش فلزی سخت بوده و قیمت بالایی دارند.
انواع دیگر دیوارپوش های حمام
انواع دیگر دیوار پوش های حمام عبارت‌اند از؛

  • دیوار پوش شیشه ای
  • دیوار پوش سنگی
  • دیوار پوش لمینت
  • دیوار پوش پی وی سی (PVC)
  • دیوار پوش سه بعدی
  • دیوار پوش بتن
  • دیوار پوش چوب
  • دیوار پوش آجر لعاب‌ دار
  • دیوار پوش پلیمری سه بعدی

چگونه می‌توانم دیوار پوش حمام را تمیز کنم؟

برای تمیزکاری دیوار پوش حمام، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
پاک کننده‌های خانگی: از محلول‌های پاک کننده‌ی خانگی مانند مخلوط آب و سرکه، محلول آب و جوهر لیمو، محلول آب و صابون مایع یا محلول آب و سدیم کربنات (جوانه سودا) استفاده کنید. این محلول‌ها را روی دیوار پوش حمام پاشید و با یک اسفنج یا برس نرم تمیز کنید. قبل از استفاده، بهتر است این محلول‌ها را در یک ناحیه غیر قابل مشاهده تست کنید تا از هرگونه آسیب به سطح دیوار پوش جلوگیری کنید!
مواد شوینده تخصصی: می‌توانید از مواد شوینده‌ی تخصصی برای تمیزکاری دیوار پوش حمام استفاده کنید. این محصولات معمولاً به عنوان پاک کننده‌های حمام عرضه می‌شوند و مخصوصاً برای از بین بردن رسوبات و لکه‌های سخت مانند پوسته‌های صابون مناسب هستند. همیشه دستورالعمل تمیزکاری را بر روی بسته‌بندی محصول مورد استفاده رعایت کنید.
برس یا اسفنج نرم: برای تمیزکاری دیوار پوش حمام، از یک برس نرم یا اسفنج نرم استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا به آرامی روی سطح دیوار پوش حمام فشار دهید و لکه‌ها و رسوبات را به طور مؤثری از بین ببرید. از برس‌ها یا اسفنج‌ها با سطح نرم استفاده کنید تا از خراش‌زدن یا آسیب به سطح دیوار پوش جلوگیری شود.
همچنین، در هنگام تمیزکاری دیوار پوش حمام، به موارد زیر نیز توجه کنید:
از محصولات غیرخورنده و قوی استفاده نکنید که ممکن است به سطح دیوار پوش آسیب برسانند.
قبل از تمیزکاری، سطح دیوار پوش را با آب شستشوی ساده بشویید تا گرد و غبار و ذرات معلق روی آن از بین برود.
همیشه دستورالعمل تمیزکاری و نکات ایمنی را بر روی بسته‌بندی محصول مورد استفاده مطالعه کنید و دستورالعمل های تولیدکننده را رعایت کنید.
پس از تمیزکاری، سطح دیوار پوش را خشک و تمیز نگه دارید تا جلوگیری از تجمع رطوبت و تشکیل رسوبات دوباره.

 

دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام

دیوار پوش حمامهمانطور که اشاره کردیم برای محل هایی مانند حمام و دستشویی بهتر است از دیوارکوب هایی استفاده کنید که در برابر نفوذ آب نفوذ ناپذیر هستند و همچنین می توانند در برابر رطوبت هوا نیز مقاومت بالایی داشته باشند. از معروفترین محصولات در این زمینه می توان به دیوارپوش های PVC، کاشی، سنگ، پنل های لمینتی، ورق های پلاستیکی و یا شیشه اشاره کرد که در میان این اینها نیز می توان گفت دیوارپوش پی وی سی و یا پلاستیکی از بسیار پرطرفدار می باشد.

 

 

دیوار پوش حمام

 

برای پوشاندن دیوار حمام از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

  1.  کاغذ دیواری وینیل (پی وی سی).
  2. رنگ
  3.  کاشی
  4.  تخته مهره
  5.  تخته کاشی

آیا می توانید روی دیوارهای حمام پانل بندی کنید؟

افزودن صفحات دیوارپوش پی وی سی به حمام یک راه عالی برای افزودن بافت و رنگ است که به نوبه خود می تواند گرما را به اتاقی که در غیر این صورت می تواند یک اتاق بالینی و سرد باشد، بیافزاید.

همچنین پانل های چوبی روی دیوارهایی که مستقیماً با آب تماس ندارند، به خوبی به عنوان یک دیوارپوش عمل می کند.

روش های ارزان برای پوشاندن دیوارها :

  • کاغذ دیواری
  •  پارچه چاپ
  •  پانل های دیواری پی وی سی پیوال
  •  پانل های کاغذ دیواری پی وی سی
  •  آینه
  •  فوم تخته
  •  چاپ هنری و عکاسی
  •  و …

آیا پوشش چوبی در حمام ایده خوبی است؟

برخلاف تصور عموم می توان از چوب در فضاهای حمام استفاده کرد. برای در نظر گرفتن عواملی مانند پشت پاشیدن و تهویه، زمان بگذارید – پوشش چوبی بهتر است دور از کابین دوش و مناطق بسیار مرطوب قرار گیرد. همیشه مطمئن شوید که از چوبی استفاده می کنید که با درزگیر یا رنگ ضد آب رنگ شده است.

آیا پانل های دیواری حمام ضد آب هستند؟

پانل های دیواری پیوال حمام یک راه عالی برای زیبا کردن دکوراسیون حمام هستند. آن ها از PVC ساخته شده اند و کاملا ضد آب و بادوام هستند. آن ها نه تنها یک راه مقرون به صرفه برای بازسازی خانه ی شما هستند، بلکه طراحی منحصر به فرد آنها مقداری عایق حرارتی برای خانه شما نیز فراهم می کند.

چگونه دیوارهای قدیمی حمام را بپوشانید؟

پانل های دیواری، مانند ورق های تخته مهره، تمام یا بخشی از دیوارهایی را که می خواهید پنهان کنید، می پوشانند. می توانید آنها را روی دیوارهای خشک یا گچی که رنگ شده یا کاغذ دیواری شده است نصب کنید. نوارها یا تخته های مهره ای به هم پیوسته، زبانه و شیار، ظاهری مشابه دارند.

آیا کاشی کاری به عنوان دیوار پوش حمام از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است؟

پانل های دیواری پی وی سی پیوال حمام قطعاً مزیتی نسبت به کاشی ها دارند زیرا از قسمت های کمتری تشکیل شده اند. شما به طور بالقوه به جای 100 کاشی به یک ورق نگاه می کنید. بسته به فضای دیواری که باید بپوشانید، پانل های دیواری حمام نیز می تواند گزینه ای با هزینه مناسب تر و زمان کم تر باشد.

آیا دیوارپوش ایده ی خوبی است؟

پانل های دیواری مقرون به صرفه، همه کاره و چشم نواز، روشی هوشمندانه برای تغییر فوری خانه شما است، خواه این کار به یک ساختمان جدید اضافه کند یا حس عظمت دنیای قدیم را در یک ملک دوره ای تقویت کند.

بهترین نوع پانل دیواری حمام چیست؟

پانل های دیواری حمام PVC ارزان ترین هستند و می توانند بیشترین زمینه را برای به روز رسانی حمام فراهم کنند. به دلیل توانایی آن برای تبدیل شدن به فرم های سفت یا انعطاف پذیر، آن ها برای دیوارهای دوش ایده آل هستند.

چه نوع دیوار پوشی را می توان در حمام استفاده کرد؟

دیوارپوش های پی وی سی پیوال بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع پانل های دیواری برای مکان های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام و حتی دیوار های استخر می باشند.

از آن جایی که پیوال در برابر رطوبت مقاوم است، بنابراین برخلاف چوب، با تغییر رطوبت هوا منبسط و منقبض نمی شود.

آیا دیوارپوش پی وی سی پیوال در حمام ایده ی خوبی است؟

1 – مقاوم در برابر آب:

پانل های دیوار و سقف پیوال در قسمت های حمام و آشپزخانه بسیار محبوب است زیرا در برابر آب و مقاوم در برابر قالب هستند، اما می توان از آن ها تقریباً در هر مکانی استفاده کرد.

کاشی‌ها کاربرد محدودتری دارند و اگرچه بیشتر کاشی‌ها در برابر آب مقاوم هستند، اما مطمئناً محل پرورش کپک هستند.

آیا دیوارپوش پی وی سی پیوال ارزان تر از کاشی است؟

هزینه پانل های دیواری پی وی سی پیوال در مقابل کاشی بستگی به نوع کاشی انتخابی شما دارد، زیرا سبک، رنگ و اندازه می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه داشته باشد، اما کاشی های با کیفیت خوب می توانند گران باشند، بنابراین دیوارپوش های پی وی سی پیوال اغلب ارزان تر و مقرون به صرفه تر از کاشی می باشند.

در نهایت، کاشی‌هایی که به خوبی نگهداری می‌شوند ممکن است بیشتر از دیوارهای مرطوب دوام بیاورند. همانطور که گفته شد، تعویض پانل های دیواری خیس بسیار آسان تر و ارزان تر از کاشی ها است و همچنین به تلاش کمتری برای نصب نیاز دارد. این باعث می شود که نصب دیوار پی وی سی راهی عالی برای به روز رسانی و تغییر کل ظاهر مجموعه حمام شما باشد.

 

به جای کاشی چه چیزی را می توان روی دیوار حمام گذاشت؟

ایده هایی برای دیوارهای حمام به جای کاشی:

  1. پانل های دیواری (PVC) پیوال : اگر در حال تکمیل یک حمام هستید، نصب پانل های دیواری PVC پیوال یا لمینت آسان و مقرون به صرفه است.
  2.  رنگ کنید.
  3.  کاغذ دیواری
  4.  چوب
  5.  سنگ
  6.  میکروسیمان
  7.  و … .

آیا نصب دیوار پوش حمام است؟

به دلیل ساختار سبکی که ورق های دیوارپوش پی وی سی پیوال دارند، نصب این پانل ها بسیار ساده می باشد.

آیا پانل های دیوار پیوال نشتی دارد؟

دیوارپوش های ضد آب پی وی سی پیوال غیر متخلخل هستند و بر خلاف کاشی ها، به عنوان بخشی از نصب آن ها در داخل کابین دوش، دوغاب بندی ندارند. بنابراین 100% ضد آب هستند و نشتی ندارند.

چگونه می توانم کاشی های دیوار قدیمی را بدون برداشتن آنها بپوشانم؟

اگر از آن دیوار کاشی قدیمی خسته شده‌اید و نمی‌خواهید با مشکل درآوردن و تعویض، رنگ‌آمیزی یا برچسب‌ها مواجه شوید، دیوارپوش پیوال مجدد بهترین راه برای پوشاندن کاشی‌های دیوار است. روکش کاشی شامل اعمال یک ترکیب لایه بردار به نام میکروسیمان بر روی کاشی است.

تفاوت دیوارپوش پیوال و پانل دوش چیست؟

پانل های دوش برای ناحیه اطراف دوش شما استفاده می شود، در حالی که پانل های دیواری پیوال را می توان برای کل حمام استفاده کرد. اگر به دنبال تزئین مجدد حمام خود با پانل های دیواری هستید، فقط باید مطمئن شوید که آن ها نوع مناسبی از پانل های دیواری هستند، با استفاده ازدیوار پوش حمام به جای هر یک از مواد دیگر…

ارزان ترین متریال برای دیوار دوش چیست؟

پی وی سی یکی از مقرون به صرفه ترین دیوار پوش های حمام برای شماست. ارزان تر و با مشکلات کمتری نسبت به کاشی کاری، می تواند ظاهر و عملکردی را که به دنبال آن هستید با کسری از هزینه به شما بدهد. بسیار بادوام، مقاوم در برابر لکه است و می تواند در برابر خراشیدگی یا بریدگی مقاومت کند.

 

کلام آخر …
در این مطلب ما به صورت کامل به شما درباره دیوار پوش حمام گفتیم و آن را به صورت کامل شرح دادیم. در ادامه ویژگی‌هایی که یک دیوار پوش حمام باید داشته باشد را متذکر شدیم. حتماً در زمان خرید به ضدآب بوده و در زمان نصب به آب بندی آن توجه داشته باشید تا ساختمان شما به مشکل و خسارت برنخورد. در ادامه نیز انواع دیوار پوش حمام را معرفی کردیم. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره برای خرید دیوار پوش حمام دارید می‌توانید با ما در تماس باشید.